Gå til hovedindhold
Du er her:

Dagligdagen

Læs mere om noget af det vi laver her i huset

Dagene i vores børnehave afhænger af vind og vejr og af hvad personalet har forberedt. Personalet har planlagt periodens fokus ud fra de interesser vi ser hos børnene og ud fra hvad vi oplever børnegruppen, har behov for at rette fokus på for at kunne mestre som det næste i deres liv.

Et eksempel: Personalet oplever børnene er særligt optagede af vand. Personalet griber denne opmærksomhed og planlægger et forløb omkring vand. I processen med planlægning af forløbet forholder personalet sig fagligt og reflekteret.

Personalet afdækker

  • Hvad målet med forløbet er
  • Hvad børnene skal lære
  • Hvad personalets rolle i forløbet er
  • Hvordan børnenes nysgerrighed understøttes
  • Hvilke læreplanstemaer der indgår
  • Hvordan forældrene inddrages
  • Hvilke tegn kigger vi efter.

Eksempler på aktiviteter omkring emnet vand, er

  • Leg ved vandborde
  • Leg med vandpistoler
  • Fryse ting ned – hvad sker der så?
  • Leg med sæbebobler
  • Vandbaner med tagrender
  • Maling af dyr fra havet
Periodens fokus
Periodens fokus