Forældresamarbejdet
Et godt forældresamarbejde - et fælles ansvar
Et godt forældresamarbejde - et fælles ansvar
Ved opstart får alle forældre en velkomstfolder, en folder om sygdomspolitik samt en forventningsfolder, som beskriver de gensidige forventninger, vi kan have til hinanden, når man har barn i Kernehuset.
Vi har fastlagte samtaler med forældre.
Læringsmiljøet i hjemmet er af afgørende betydning for børns læring og udvikling og for hvordan, de klarer sig senere i livet. Forældrenes mulighed for at bidrage aktivt til deres børns læring, udgør et væsentligt, og derfor er alle forældre medinddraget og betydningsfulde i arbejdet med deres børns læring, trivsel, udvikling og dannelse.
Forældre mødes respektfuldt som aktive bidragsydere i udviklingen af læringsfællesskaber mellem hjem og dagtilbud. Det pædagogiske personale har en tilgang til forældresamarbejdet, som tager afsæt i den enkelte families mulighed for at støtte op om barnets trivsel, udvikling, læring og dannelse.
Det pædagogiske personale agerer, alt efter den enkelte families behov, støttende og handleanvisende i samarbejdet. Det kan f.eks. være forslag om aktiviteter i hjemmet, som understøtter arbejdet hos og dermed barnets udvikling og læring