Gå til hovedindhold
Du er her:

Dagligdagen

Den spændende og udviklende hverdag i trygge og kendte rammer – hvor der er plads til spontaniteten

Dagsrytme

I det følgende beskrives rammen for den daglige rytme og tilhørende rutiner, der naturligvis kan fraviges, hvis enkelte børn har specielle behov.

07.00 - 09.00

  • Vi modtager vi børnene.                
  • Vi leger, lægger puslespil, tegner, spiller spil, cykler, graver, gynger, spiller bold, iPad mv.
  • Indtil kl. 8.00 har børnene mulighed for at spise deres medbragte morgenmad.
  • Hvis barnet kommer senere og vil spise morgenmad, bliver forælderen nødt til at spise sammen med barnet, til det er færdigt.

07.30                       

  • Meddele fridag (senest) af hensyn til planlægning.

09.00                       

  • Normalt seneste mødetidspunkt for børnene, hvis andet tidspunkt ikke er skrevet på vores ugentlige aktivitetsplan.

09.00 - 09.30            

  • Samling med navneopråb, dialog, spørgsmål, sange fra vuggestuens sangbog, rugbrød og vand. Når vi skal på tur i nærmiljøet, pakker vi turtaske og holder samling ude midt i naturen.

09.30 - 11.00            

  • Planlagte aktiviteter, der fremgår af aktivitetsplanen, som ligger på AULA kl. 14.00 onsdag  eftermiddag.

11.00 - 12.00            

  • Frokost inde/ude alt efter vejr og vind.
  • Børnene får vasket hænder, bliver skiftet/kommer på toilettet, børnene hjælper til med at få deres tøj af og deres nattøj og sovetøj på - og derefter sove.
  • Børnene tages op, når de vågner, hvor de bliver skiftet/kommer på toilettet og hjælper til med  at få tøj på igen.

14.30 - 15.00            

  • Eftermiddagsmad.
  • Børn, der sover længere, får tilbudt mad og drikke, når de vågner.

15.00 - 17.00            

Ude eller inde alt efter vind og vejr.

Vi leger, lægger puslespil, tegner, spiller spil, cykler, graver, gynger, spiller bold, iPad mv.

17.00 (16.00)            

  • Børnereden lukker.
  • Når børnene sover til middag, vil personalet udføre praktiske opgaver, planlægge, handle ind, holde møder og forældresamtaler, skrive dokumentation, finde fotos til at lægge på AULA og meget andet. Dette kan dog også ske først og sidst på dagen, hvor børnefremmødet er lavt.